Home
"Učitelia riešili konflikty" PDF Tlačiť E-mail

Pochopiť fungovanie mozgu vo vypätých situáciách, vyjadrovať svoj hnev inak ako krikom a hlavne pomáhať deťom riešiť spory. Aj o to sa predposledný májový týždeň snažili učitelia z našej  školy.
Počas dvojdňového tréningu zameraného na riešenie konfliktov sa učitelia stali žiakmi lektoriek, ktoré pracujú v Asociácii S. Kovalikovej. „Táto mimovládna organizácia sa už dvadsať rokov venuje vzdelávaniu učiteľov,“ uviedla Aneta Chlebničanová .

Prekvapili účasťou
„Prax ukázala, že školy, ktoré riešia konflikty podobným štýlom, dokážu lepšie riešiť problémy. V triedach je priateľská atmosféra a učiteľom sa lepšie učí,“ vysvetlila lektorka. Cieľom takýchto školení je naučiť dospelých a deti lepšie komunikovať a na základe spolupráce riešiť konfliktné situácie každodenného života.
A. Chlebničanovú v Rohožníku prekvapil predovšetkým záujem učiteľov. „Je veľmi málo škôl, kde by manažment dovolil absolvovať tréning tímu desiatich učiteľov,“ povedala. Zároveň za všetkých poďakovala aj spoločnosti Holcim Slovensko a.s, ktorá kurz finančne podporila.

Učitelia: Veľa sme sa naučili
Učíme sa celý život a tak pedagógovia priznali, že mnohé veci počuli na tréningu prvýkrát. „Zaujímavé bolo pre mňa zistenie, že samotný konflikt pozostáva z niekoľkých štádií a že sa dá podchytiť ešte v zárodku, keď neprerástol do “vojny na život a smrť”. No ešte zaujímavejšie sa mi zdá, že konfliktom sa dá predchádzať vytváraním prostredia, kde je prítomný pocit bezpečia a pokoja,“ zhodnotil Jozef Prokopčák. Žiadny učiteľ sa na škole konfliktom medzi žiakmi nevyhne. „Učili sme sa, ako funguje mediácia. Učiteľ sa pri nej stane akýmsi prostredníkom pri riešení vážnych konfliktov medzi žiakmi. Ak chceme tento nástroj ďalej používať v praxi, musia si naňho zvyknúť aj žiaci,“ dodala Ana Chvílová.