Opäť sme sa stali ŠKOLOU PRIATEĽSKOU K DEŤOM! |
![]() |
![]() |
![]() |
Naša škola sa už po šiestykrát môže pochváliť získaním titulu Škola priateľská k deťom, ktorý udeľuje organizácia UNICEF. V školskom roku 2011/2012 sa do školských programov UNICEF zapojilo 227 škôl, z toho 92 škôl sa uchádzalo o získanie titulu. Na základe splnených kritérií získalo tento titul 54 škôl a my sme jednou z nich. Získaniu titulu predchádzalo splnenie kritérií, ktoré plnili žiaci aj pedagógovia. Okrem zbierok sme ako škola museli preukázať, že výchova k ľudským právam je súčasťou vzdelávacieho procesu a tiež je obsiahnutá v dokumentoch školy (Školský poriadok, Tematicko výchovno-vzdelávacie plány, ŠkVP, Vnútorný poriadok školy). Výchovu a vzdelávanie k ľudským právam v triede a škole sme sa snažili usmerňovať tak, aby sa stali integrálnou súčasťou celoživotného procesu podpory a ochrany ľudských práv.. Naši žiaci sa aktívne zapájali do akcií ako napr. Deň boja proti rasovej diskriminácii, Deň ľudských práv a spolu so Žiackym parlamentov pripravovali program akcií. Fotografie, články, literárna tvorba žiakov a aktívna komunikácia Žiackeho parlamentu s UNICEF vo veľkej miere tiež prispeli k získaniu titulu, ktorý nás zaväzuje aj naďalej viesť našich žiakov k získaniu zručnosti, vedomostí a postojov, ktoré budú potrebovať pri rozhodovaní o svojom živote, o svete a svojom postavení v ňom. Naša škola sa už po šiestykrát môže pochváliť získaním titulu Škola priateľská k deťom, ktorý udeľuje organizácia UNICEF.V školskom roku 2011/2012 sa do školských programov UNICEF zapojilo 227 škôl, z toho 92 škôl sa uchádzalo o získanie titulu. Na základe splnených kritérií získalo tento titul 54 škôl a my sme jednou z nich. Získaniu titulu predchádzalo splnenie kritérií, ktoré plnili žiaci aj pedagógovia. Okrem zbierok sme ako škola museli preukázať, že výchova k ľudským právam je súčasťou vzdelávacieho procesu a tiež je obsiahnutá v dokumentoch školy (Školský poriadok, Tematicko výchovno-vzdelávacie plány, ŠkVP, Vnútorný poriadok školy). Výchovu a vzdelávanie k ľudským právam v triede a škole sme sa snažili usmerňovať tak, aby sa stali integrálnou súčasťou celoživotného procesu podpory a ochrany ľudských práv.. Naši žiaci sa aktívne zapájali do akcií ako napr. Deň boja proti rasovej diskriminácii, Deň ľudských práv a spolu so Žiackym parlamentov pripravovali program akcií. Fotografie, články, literárna tvorba žiakov a aktívna komunikácia Žiackeho parlamentu s UNICEF vo veľkej miere tiež prispeli k získaniu titulu, ktorý nás zaväzuje aj naďalej viesť našich žiakov k získaniu zručnosti, vedomostí a postojov, ktoré budú potrebovať pri rozhodovaní o svojom živote, o svete a svojom postavení v ňom. |