SFUMATO ® “ – „SPLÝVAVÉ ČÍTANIE ® “- ČÍTANIE PRE VŠETKY DETI
Učitelia našej školy nezaháľajú ani cez víkend. V sobotu 7. 11. absolvovali ďalšiu časť inovačného
kontinuálneho vzdelávania „SFUMATO ® “ – SPLÝVAVÉ ČÍTANIE ® “ - ČÍTANIE PRE VŠETKY DETI.
V praktickom desaťhodinovom výcviku sme si krok za krokom vysvetľovali a opakovali metodiku
splývavého čítania a jej základné postupy. Pracovali sme s textami, dramatizovali sme čítanie, učili
sme sa správne exponovať jednotlivé hlásky a syntézy písmen. Venovali sme sa písaniu, uvoľňovacím
cvikom a výtvarnému spracovaniu hlások, ktoré je u žiakov veľmi dôležité a tvorí neodmysliteľnú časť
výučby. Všetky osvojené poznatky budeme aj naďalej aplikovať do našej pedagogickej práce tak,
aby u detí pri čítaní nevznikali nesprávne návyky.
Pri učení technikou Splývavého čítania sa zabráni dvojitému čítaniu, deti čítajú plynule, s porozumením
a so správnym dýchaním. Dieťa sa naučí tvarovať a farbiť hlas. Dokonale rozlišuje dlhé a krátke samohlásky,
správne intonuje, artikuluje a vyslovuje. Celá výučba je postavená na zážitku a dramatizácií v reálnom priestore.
Deti sa učia veľmi hravou a zážitkovou formou, čo prináša do vyučovacieho procesu veľa pozitívnej motivácie.
Sfumato pracuje so zrakom, dychom, hlasom a sluchom, učí žiakov čítať nahlas, s porozumením rešpektuje
individuálne tempo čítania každého žiaka.
Metóde Sfumato sa venujeme aj pri reedukácií čítania u žiakov, ktorí pri samotnom čítaní robia chyby
a „ zápasia" so správnosťou a plynulosťou pri čítaní. Pomocou metódy Sfumato vieme tieto nedostatky
odstrániť už po troch mesiacoch od začatia jej aplikácie v závislosti od chýb, ktoré sa naprávajú.
Individuálna výučba - reedukácia prebieha v popoludňajších hodinách.
Pedagógovia prvého stupňa zabsolvovali tak poslednú fázu školenia. Aplikácia tejto metódy v praxi je
náročnejšia hlavne na samotnú prípravu pedagóga, ktorá musí byť precízna a zodpovedná, čím je
zaručená vyššia kvalita našej práce a pozitívna spätná väzba.
Sme radi, že vedenie našej školy nás v tomto plne podporuje.
|