Rešpektovať a byť rešpektovaný |
|
|
|
Naše pani učiteľky nezaháľali ani cez víkend. V sobotu 12. novembra sme sa zúčastnili prvej časti
veľmi zaujímavého školenia s názvom Rešpektovať a byť rešpektovaný.
Čo znamená prístup Rešpektovať a byť rešpektovaný? Čo tento prístup prináša pre výchovu detí aj
pre vzťahy medzi dospelými? Aké sú piliere tohto prístupu? Akými postupmi a zručnosťami ho možno
realizovať v každodennej praxi?.....
Na všetky tieto otázky sme hľadali odpovede spoločne s vynikajúcimi lektorkami :
Mgr. Miroslavou Kumančíkovou – psychologičkou, trénerkou, supervízorkou a evaluátorkou, ktorá
sa zúčastnila projektov na rozvoj životných zručností detí a mladých ľudí. Spolupracuje s časopisom Dieťa.
Venuje sa individuálnej a skupinovej poradenskej a terapeutickej práci pre deti, rodičov a učiteľov a lektorskej
činnosti.
RNDr. Tatianou Piovarčiovou, autorkou a spoluautorkou viacerých projektov zameraných na pozitívne zme-
ny v oblasti výchovy a vzdelávania, trénerkou a konzultantkou , odborným garantom programu Vysoko
efektívne učenie (predtým ITV) a riadenie zmeny v škole.
Počas ôsmich hodín sme sa spoločne učili, besedovali, diskutovali, pracovali na rôznych aktivitách, spolu-
pracovali a riešili simulované, modelové situácie a hľadali možnosti ich riešenia. Z 1. Časti si odnášame
množstvo cenných skúseností a rád. Už teraz sa tešíme na pokračovanie kurzu vo februári a marci.
"Deti potrebujú hranice. Rešpektujúci prístup tieto hranice deťom poskytuje a pritom umožňuje uspokojovanie
ich potrieb a rozvíja ich sebaúctu. Medzi argumenty podporujúce tento prístup patria poznatky o tom, ako
funguje náš mozog, aké dôsledky so sebou nesie mocenský model vzťahov a tiež teória motivácie s dôrazom
na pochopenie rizík trestov a odmien ako nástrojov vonkajšej motivácie. Kurz Rešpektovať a byť rešpektovaný
prináša pohľad na širšie súvislosti mocenského a rešpektujúceho poňatia výchovy, vzdelávania a komunikácie.
"/Zdroj: http://www.respektovanie.sk//
Foto 
|