Plavecký výcvik tretiakov
Keď sa povie plávanie, azda, každému napadne, že je to ten najlepší šport, ktorý prináša mnoho benefitov.
-
Odľahčenie celého tela, ktoré keď sa dostane do vody váži pocitovo oveľa menej a máme pocit akoby sme sa vznášali.
(Aký to má dopad na naše telo? Najskôr sa odľahčí celá chrbtica, kĺby, telo sa začne prirodzene uvoľňovať (pokiaľ nie som v kŕči) a môže začať naša regenerácia,
kompenzácia a posilňovanie oslabených a naťahovanie skrátených svalov,
dýchanie,
(Plavci majú najväčšiu kapacitu pľúc zo všetkých športovcov, ale prečo je to tak? Voda má prirodzene oveľa väčší odpor ako vzduch a keď človek dýcha do vody, tak dýcha do odporu a prirodzene sa mu zväčšujú pľúca. Je to veľmi výhodné pre ľudí, ktorí majú menšiu kapacitu pľúc alebo problémy s dýchaním. Pre astmatikov sa plávanie taktiež odporúča.
Benefitov je nespočetne viac ako zlepšenie kardiovaskulárneho, dýchacieho systému, zlepšenie aeróbnej vytrvalosti a pod.
Plávanie je tiež jedným zo športov, ktorým môžeme účinne bojovať proti obezite, a ktoré v rámci NAP- boja proti obezite naša škola podporuje a zároveň plní stanovený cieľ v mesiaci marec.
Naši tretiaci sa zúčastnili od 12.3.- 16.3.2018 Plaveckého výcviku v Malackách. Denne sa im venovali profesionálni tréneri: Milan Hradňanský, Ondrej Žember a Tomáš Vlček.
Žiaci z 3.A triedy plávali denne od 8,00- 10,00h. a žiaci z 3.B od 10,00-12,00h. Výcvik mal všetky atribúty ,,vyučovacej hodiny“
-
Ranná komunita ( privítanie a pozdrav, ako sa žiaci cítia , či sú pripravení, upozornenie ohľadom bezpečnosti, ..),
-
cieľ dňa,
-
motivácia(hra),
-
rozcvičenie,
-
hlavná časť výcviku,
-
záver( zhodnotenie dňa, ocenenie, ..).
Počas výcviku žiaci mali aj čas na voľnejšie aktivity, ktoré si usmerňovali sami. Hrali sa s loptami v bazéne, plávali, ponárali,...Okrem plávania v malom bazéne plávali i vo veľkom bazéne vždy s dozorom trénera.
Čo bolo cieľom?
-
Naučiť sa správne dýchať počas plávania( ústami),
-
používať správnu techniku používania rúk a nôh pri plávaní.
Čo sa naučili?(treba sa tomu venovať pravidelne)
-
Splývať
-
nebáť sa vody, keď steká do očí J
-
ako klásť päty a špičky počas plávania
-
ako správne pohybovať celými nohami a celými rukami, tak aby sa telo posúvalo vpred a nie ku dnu.
Posledný deň si triedy medzi sebou zasúťažili.
A čo nato žiaci?
-
Radšej by denne absolvovali plavecký výcvik ako školu( nemôžeme sem chodiť stále?)
-
Páčilo sa im.
Pohľad trénera?
-
Spokojnosť- ,,Veľa sme toho urobili.“
-
Ocenil disciplínu 3.A, snahu všetkých žiakov, slušnosť, dochvíľnosť.
Môj pohľad?
Veľká spokojnosť s výcvikom a prístupom trénerov k žiakom, s disciplínou žiakov, vzájomná dôvera trénera a žiakov. Plavecký výcvik splnil cieľ. Okrem toho si žiaci medzi sebou vytvorili priateľstvá, ktoré nebadať počas dňa v škole, zažili veľa zábavy, naučili sa hospodáriť s peniazmi, ktoré minuli v automate na čaj alebo teplú čokoládu. Čokoládu? Myslím, že po tej drine, ktorú im denne ,, nakladal“ tréner, si ju zaslúžili.

FOTO
|