| 
 
	Pedagogické princípy a ciele výchovy 
	Pracujeme prostredníctvom nového výchovného programu s názvom Žir@fka už štvrtý rok. Našimi prioritnými cieľmi výchovy a vzdelávania mimo vyučovania je umožniť každému dieťaťu zaradenému do ŠKD rozvíjať: 
	 
	 jazykové a komunikačné zručnosti - prezentačné zručnosti v ŠKD, pracovať s IKT na vyučovaní, 
	 vychovávať ku kultúre slova - rozvíjať čitateľské zručnosti, najmä čítanie s porozumením, práca s textom, 
	 pozitívne vnímať seba i okolitý svet, 
	 kritické myslenie - vedomosti žiakom neodovzdávame, ale učíme deti vyhľadávať, triediť, spracovávať, riešiť problémy, robiť projekty k prebratým témam, 
	 postupné odovzdávanie rozhodovacích právomocí detí- deti si spoločne vytvoria pravidlá spolužitia, čím budeme predchádzať výchovným problémom, 
	 vlastná aktivita detí - deti budú vedené k tomu, aby dokázali plánovať, organizovať a vyhodnocovať vlastné učenie, aktivity v ŠKD, sprievodným javom takéhoto prístupu je celoživotná motivácia k celoživotnému vzdelávaniu sa. 
	 
	 
	Náš výchovný program ŠKD je zameraný na:  
	• nenáročnú záujmovú činnosť /prírodovedno - environmentálna,pracovno-technická estetická, spoločenská, telovýchovná, dopravná a zdravotná činnosť /, 
	• samostatnú prípravu na vyučovanie, 
	• rozvíjanie kľúčových kompetencií v čase mimo vyučovania, 
	• kompetencie k zmysluplnému tráveniu voľného času, 
	• komunikačné kompetencie, 
	• sociálne kompetencie, 
	• občianske kompetencie, 
	• kultúrne kompetencie, 
	• talent a špecifické ,osobnostné schopnosti. 
	 
	 
	Deťom so zdravotným znevýhodnením vykonávať výchovno vzdelávacie, zdravotno - rehabilitačné, reedukačné a kompenzačné činnosti. Konkrétnejšie ciele sú rozpracované v jednotlivých tématických oblastiach výchovy a v pláne výchovno - vzdelávacej činnosti na príslušný rok. 
	 
	 
	Režim dňa v ŠKD zohľadňuje striedanie činností, pričom rešpektuje najmä:  
	 potrebu detí na oddych, relaxáciu, 
	 osobnostný rozvoj, 
	 uspokojovanie záujmov, 
	 pokoj pri písaní školských úloh. 
	  
 |